Als je het goed aanpakt, creëer je juist nu een klantgericht fundament voor de organisatie en kom je als organisatie en CX-team sterker uit de crisis.
Vergeet wat je weet en kill your darlings
Voordat je aan de slag gaat, is het belangrijk bewust te zijn van het feit dat alles wat je voor waar aan zag voor de coronacrisis, nu in twijfel moet worden getrokken. Veel is anders als gevolg van de schokgolf die er door de maatschappij en de wereld is gegaan. Ook jouw klanten zijn erdoor geraakt. Waar niets zeker is geldt dat dus ook voor veel van de ‘waarheden’ die je in de afgelopen jaren hebt opgedaan.
Dit betekent dat je bereid moet zijn ‘to kill your darlings’, om het in goed Nederlands te zeggen. Projecten waar je jaren voor hebt gevochten zijn in deze nieuwe werkelijkheid mogelijk niet de juiste projecten om het verschil te maken voor de klant en de organisatie. Als je krampachtig vasthoudt aan wat voor de crisis was, dan is de kans groot dat je juist verliest waar CX voor staat.
Aanbieder: Wim Rampen: LiveWork Studio, Marketingfacts
Soort aanbod: Blog
Link: naar website of post